Sziasztok!
Két videót csatoltam. Remélem segít a kifejezésben ill. a technikánkat is fejleszti. Felhívnám a figyelmeteket mindkét videó zeneiségre – egy dobos esetében is ez döntő!!!
Az elsőben Benny Greb alapokat, groove-kat játszik dobszerkón. Nagyon-nagyon jól nyúl a hangszerhez Figyeljétek meg a dobhangolás játszott témához való illeszkedését. Még a pergődob sodronyának a feszességével is játszik. A színezések nyilván az ütésekben is jelentkeznek. Téma – tempó tartása – dinamika! Próbálgassátok őket, merjetek kísérletezni!
httpv://www.youtube.com/watch?v=VB0nUBRBgJg&feature=related
A másik videó a fekete jazz és a zsidó népzenei hagyományok gyümölcse. Az ígéret földjéről, a tejjel és mézzel folyó kánaánról szól. Érezzétek meg a hangulatát a dalnak, képzeljétek magatok elé Isten vonuló népét…
Dob szempontból érdekes hogy a hogyan dolgozik össze a dobszerkó és a kézidob a fő témában (head), a verszakokban, a szóló alatt. Figyeljétek meg hogyan változik a dal dinamikája a dal kezdésétől a zárásáig.
httpv://www.youtube.com/watch?v=VGuXEWuZLlw
A dobszerkó és a kézidob szinte egy hangszerként viselkednek, kiegészítik egymást. A versszakok alatt a kézdob visszahúzódik finom sűrű ütésekel. Ez alatt a káván esztam kíséret hallható. A fő téma alatt kiemelkedik a kézidob (még egy csőrgő is megjelenik) A dobszóló alatt is megy az esztam míg a kézidobon sokféle hangszínt ritmust jól megütve hallhatunk, ő van a figyelem középpontjában.
A fő téma hangsúlyos hangjai ficverőkkel szólnak és a csörgőnek is ez itt a szerepe.
Jó zenehallgatást, gyakorlást!
Bártfai Gábor
zámir: Gábor! Tökjó, hogy a dobosok is kaptak egy kis csemegét most tőled! Remélem már fenik az ütőiket a dicssulira!!! :)
Imi: Tényleg nagyon fogható és tiszta amit játszik Benny barátunk! Köszi Gábor! Imre, KUMI